Zakochani za publiczne pieniądze

Każdy urzędujący wójt czy burmistrz ma ułatwione zadanie jeśli chodzi o wybory. Kampanię wyborczą prowadzi bowiem od początku kadencji a do dyspozycji ma wielu urzędników. Niektórym włodarzom jednak to nie wystarcza.

Burmistrz Marek Długozima przeznacza setki tysięcy złotych rocznie na wydawanie gminnej gazety „Panorama Trzebnicka”. W ciągu pięcioletniej kadencji można już mówić o milionach przeznaczonych na propagandę. Milionach, które można przekazać na znacznie ważniejsze sprawy dla mieszkańców niż 116 zdjęć burmistrza w jednym tylko przedwyborczym wydaniu tej gazety.

Ale burmistrzowi jest ciągle mało. Wymyślił, że w trakcie kampanii wyborczej za publiczne pieniądze będzie promował radnych i kandydatów na radnych ze swojego ugrupowania. Pod przykrywką całkiem ciekawego projektu „Zakochaj się w Trzebnicy – doceń to co bliskie” wyprodukowano cykl wielu filmów, których bohaterami są głównie zwolennicy burmistrza znajdujący się na jego listach do Rady Miejskiej. Aby przedsięwzięcie nie było aż tak ordynarne, do projektu zostało zaproszonych również kilka osób, które nie startują w wyborach.

Przygotowane filmy zostały umieszczone na społecznościowych profilach gminnych, a następnie opisane w gminnej gazecie „Panorama Trzebnicka”. Jest to nieetyczne i nieuczciwe – ale nie dla Marka Długozimy.

Czy kandydaci na radnych z KWW Marka Długozimy nie wiedzą, że postępują nieetycznie i wbrew zasadom równych szans? Czy może nie chcą tego wiedzieć? To naprawdę ogromny wstyd dla tych, którzy startują w wyborach i w filmach tych z dumą opowiadają o swej miłości do miasta.

Top